Complexitatea problemelor sociale releva necesitatea interventiilor de natura educationala. Autorii volumului “Actiune sociala prin strategii educationale”, isi propun prezentarea aspectelor teoretice, metodologice, dar si pragmatice de derulare a interventiei sociale in domenii precum educatia parentala, reintegrarea sociala a persoanelor cu risc delincventional. In cuprinsul lucrarii, este analizata cu predilectie educatia prin scoala, nefiind neglijata educatia alternativa in grupul de egali, educatia membrilor familiei, formele de educatie permanenta, precum si problematica schimbarii mentalitatii. Informatiile cuprinse in aceasta lucrare reprezinta un punct de analiza sistematica a anumitor fenomeme sociale, prezentându-se atât cauzalitatea acestora dar si strategii functionale de actiune sociala. Imbinarea perspectiv
Complexitatea problemelor sociale releva necesitatea interventiilor de natura educationala. Autorii volumului “Actiune sociala prin strategii educationale”, isi propun prezentarea aspectelor teoretice, metodologice, dar si pragmatice de derulare a interventiei sociale in domenii precum educatia parentala, reintegrarea sociala a persoanelor cu risc delincventional. In cuprinsul lucrarii, este analizata cu predilectie educatia prin scoala, nefiind neglijata educatia alternativa in grupul de egali, educatia membrilor familiei, formele de educatie permanenta, precum si problematica schimbarii mentalitatii. Informatiile cuprinse in aceasta lucrare reprezinta un punct de analiza sistematica a anumitor fenomeme sociale, prezentându-se atât cauzalitatea acestora dar si strategii functionale de actiune sociala. Imbinarea perspectivei sociologice cu cea educationala vizeaza transformarea sociala functie de liniile generale ale politicilor educationale. Scoala, ca mijloc principal de educatie, este prezentata intr-o noua perspectiva – importanta acordata jocului ca strategie educationala, predarea ca act comunicational, coruptia in scoala, fenomenul “modei” ca forma de distinctie sociala, gasca de cartier, sunt doar câteva din aspectele dinamicii sociale si schimbarii mentalitatilor educationale. Actiunea sociala in contextul actual al politicilor socio-educationale trebuie sa mentina un echilibru in ceea ce priveste relatia scoala – tineret, tineret – familie, scoala – familie. In lucrare este prezentata o noua forma de interventie sociala – educatia parentala; importanta familiei in dezvoltarea oricarui individ este reflectata de multiple studii de specialitate. Actualitatea informatiilor prezentate este garantata de experienta autorilor in domeniul educational, fiind cadre didactice in invatamântul universitar si preuniversitar. Editarea volumului reprezinta parte integranta a programului “Actiune sociala si dezvoltare organizationala”, program realizat de Asociatia Lumen in parteneriat cu Organizatia Holt România – Filiala Iasi, beneficiind de consultanta din partea Catedrei de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii “Al.I. Cuza” Iasi. Comentarii: volum realizat in cadrul programului Actiune sociala si dezvoltare organizationala derulat de Asociatia Lumen in perioada septembrie 2001-mai 2003