« Volumul de faţă ilustrează modul în care jocurile, prezentate într-un
format specific, pot ajuta la dezvoltarea principalelor abilităţi : ascultare, vorbire,
citire şi scriere. Capitolele corespund celor patru grupe de vârstă cu care se poate
lucra eficient : 3-5 ani, 5-7 ani, 7-9 ani, 9-11 ani. În deschiderea fiecărui capitol
sunt indicate abilităţile pe care le formează jocurile selectate. Fiecare joc
îşi precizează participanţii, regulile, materialele necesare etc. şi este urmat
de un exemplu concret de derulare sau de o foaie de lucru.
Cum jocurile sunt activităţi la care copiii participă în mod firesc şi universal,
ele pot contribui într-un chip pl
« Volumul de faţă ilustrează modul în care jocurile, prezentate într-un
format specific, pot ajuta la dezvoltarea principalelor abilităţi : ascultare, vorbire,
citire şi scriere. Capitolele corespund celor patru grupe de vârstă cu care se poate
lucra eficient : 3-5 ani, 5-7 ani, 7-9 ani, 9-11 ani. În deschiderea fiecărui capitol
sunt indicate abilităţile pe care le formează jocurile selectate. Fiecare joc
îşi precizează participanţii, regulile, materialele necesare etc. şi este urmat
de un exemplu concret de derulare sau de o foaie de lucru.
Cum jocurile sunt activităţi la care copiii participă în mod firesc şi universal,
ele pot contribui într-un chip plăcut la verificarea lucrurilor pe care copiii ar trebui
să le ştie sau la consolidarea anumitor deprinderi. Când profesorul doreşte
să recapituleze un subiect sau o temă de gramatică, o poate face fără a da impresia
că totul se concentrează pe învăţare, dându-i activităţii aspectul unui joc.
O asemenea activitate didactică poate face apel la un element-surpriză, la suspans,
la interesul copiilor pentru ghicitori şi la spiritul lor de competiţie. »