" Acest ghid este conceput pentru practicieni în primul rând, dar el
le va fi de folos şi teoreticienilor care sunt familiarizaţi cu cărţi,
opinii, curente sau simple metode educaţionale ridicate la rangul
de teorii şi care - poate tocmai din acest motiv - întâmpină dificultăţi
în a lega acest fond de idei de activităţile concrete, de diferitele procedee
didactice, care sunt mai degrabă intuitive în actul predării.
Pe lângă scopul de informare didactică, lucrarea vizează,
de asemenea, să prezinte o imagine a modului în care copiii
pot fi incluşi în mod real în procesul propriei învăţări. Astfel, copiii
desenează, decupează, lip
" Acest ghid este conceput pentru practicieni în primul rând, dar el
le va fi de folos şi teoreticienilor care sunt familiarizaţi cu cărţi,
opinii, curente sau simple metode educaţionale ridicate la rangul
de teorii şi care - poate tocmai din acest motiv - întâmpină dificultăţi
în a lega acest fond de idei de activităţile concrete, de diferitele procedee
didactice, care sunt mai degrabă intuitive în actul predării.
Pe lângă scopul de informare didactică, lucrarea vizează,
de asemenea, să prezinte o imagine a modului în care copiii
pot fi incluşi în mod real în procesul propriei învăţări. Astfel, copiii
desenează, decupează, lipesc, scriu, creează, cercetează, realizează proiecte,
lucrări de sine stătătoare, acumulează deprinderi de învăţare, de stăpânire
a sarcinilor de lucru şi a ambianţei în care se desfăşoară acestea.
Cu alte cuvinte, devin independenţi şi capabili să-şi însuşească deprinderi
utile în viaţa reală. Aşadar, în esenţă, copiii învaţă să înveţe. "