Majoritatea intrebarilor fiselor de lucru (de lectura sau sinteza) au ca scop dezvoltarea creativitatii, antrenand-o in actiuni concrete in domeniul literaturii. (C. Freint - 1927, 1941, 1966, R. Dottrens -1966, J. Bruner - 1960, Torrance - 1962, 1964, E. Landau - 1974, Anderson - 1959, Al. Osborn -1957)
Creativitatea este "utila omului in orice domeniu si situatie a vietii" (E. Landau -1974) cu ce scop? Pentru desavarsirea continua, pentru traire constienta, realizari permanente si contributia personala la modelarea lumii.
Cum? Prin atitudine deschisa si receptiva fata de tot ce este in jur si prin acceptarea provocarii ce porneste de la mediul inconjurator. Intr-o lume in conctinua schimbare, trebuie sa ai o participare creativa, mai ales ca viata este un produs al creativitatii tuturor indivi
Majoritatea intrebarilor fiselor de lucru (de lectura sau sinteza) au ca scop dezvoltarea creativitatii, antrenand-o in actiuni concrete in domeniul literaturii. (C. Freint - 1927, 1941, 1966, R. Dottrens -1966, J. Bruner - 1960, Torrance - 1962, 1964, E. Landau - 1974, Anderson - 1959, Al. Osborn -1957)
Creativitatea este "utila omului in orice domeniu si situatie a vietii" (E. Landau -1974) cu ce scop? Pentru desavarsirea continua, pentru traire constienta, realizari permanente si contributia personala la modelarea lumii.
Cum? Prin atitudine deschisa si receptiva fata de tot ce este in jur si prin acceptarea provocarii ce porneste de la mediul inconjurator. Intr-o lume in conctinua schimbare, trebuie sa ai o participare creativa, mai ales ca viata este un produs al creativitatii tuturor indivizilor. Trebuie sa fii dispus sa reiei totul de la capat, de a considera ca nimic nu este definitiv si nici un proces nu este incheiat pentru totdeauna.
Fiecare opera literara da ocazia trairii personale a intamplarilor, actiunilor, sentimentelor personajelor, a ideilor, etc. si ofera placerea de a analiza, sintetiza, aprecia si judeca totul personal, acestea confruntandu-le apoi in cadrul dezbaterilor de la clasa.