Home
>> Carti
>> Fuga de acasă a adolescenţilor. Evaluări, implicaţii, atitudini
Cartea "Fuga de acasă a adolescenţilor. Evaluări, implicaţii, atitudini"
Fuga de acasă a adolescenţilor. Evaluări, implicaţii, atitudini
ÃŽn condiţiile societăţii moderne adolescenţii crează mai multe probleme decât în epocile trecute. Aglomeraţia urbană, creşterea continuă a tentaţiilor, pătrunderea tehnicii moderne în toate sferele vieţii, prelungirea stagiului şcolarizării, confundarea termenului de « democraţie » cu « libertate » sunt doar câţiva factori care justifică creşterea interesului pentru cercetarea fenomenului « fugii de acasă ». Toţi aceşti factori au contribuit mai mult sau mai puţin la creşterea numărulu...
ÃŽn condiţiile societăţii moderne adolescenţii crează mai multe probleme decât în epocile trecute. Aglomeraţia urbană, creşterea continuă a tentaţiilor, pătrunderea tehnicii moderne în toate sferele vieţii, prelungirea stagiului şcolarizării, confundarea termenului de « democraţie » cu « libertate » sunt doar câţiva factori care justifică creşterea interesului pentru cercetarea fenomenului « fugii de acasă ». Toţi aceşti factori au contribuit mai mult sau mai puţin la creşterea numărului de adolescenţi care fug de acasă, fenomen semnalat în toate ţările. ÃŽn acelaşi timp se observă o scădere a limitei de vârstă la care aceste manifestări comportamentale încep să apară.
De asemenea se cere menţionată şi o altă consecinţă de o deosebită însemnătate : marginalizarea manifestărilor comportamentale. Dacă în trecut pentru adolescenţii din mediul rural, posibilităţile de manifestare a trăsăturilor dizarmonice ale personalităţii sale în formare erau relativ limitate şi relativ uşor de suportat de către ceilalţi (fugi la mică distanţă, furturi cu o importanţă neglijabilă etc.),în prezent prin extinderea « cuceririlor » civilizaţiei (dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi comunicării internet, telefonie mobilă etc.) copilul devine în mai multe situaţii o « victimă » a tentaţiilor, iar deplasările pe distanţe mult mai mari crează mai mari dificultăţi celor preocupaţi de detectarea adolescentului fugit de acasă.
ÃŽn studiul de faţă ne-a interesat să vedem în ce măsură adulţii « judecă » şi « etichetează » acest comportament şi ce soluţii propun pentru adolescenţii care aleg să « evadeze », pentru o perioadă mai scurtă sau mai lungă de timp din mediul în care trăiesc.
Ipotezele lucrării vizează evaluarea atitudinii adulţilor şi adolescenţilor, în ce măsură aceasta diferă la subiecţii de sex masculin comparativ cu subiecţii de sex feminin şi în ce măsură e diferită în funcţie de contactul cu tipul devianţei.
ÃŽn condiţiile societăţii moderne adolescenţii crează mai multe probleme decât în epocile trecute. Aglomeraţia urbană, creşterea continuă a tentaţiilor, pătrunderea tehnicii moderne în toate sferele vieţii, prelungirea stagiului şcolarizării, confundarea termenului de « democraţie » cu « libertate » sunt doar câţiva factori care justifică creşterea interesului pentru cercetarea fenomenului « fugii de acasă ». Toţi aceşti factori au contribuit mai mult sau mai puţin la creşterea numărului de adolescenţi care fug de acasă, fenomen semnalat în toate ţările. ÃŽn acelaşi timp se observă o scădere a limitei de vârstă la care aceste manifestări comportamentale Ã
Fuga de acasă a adolescenţilor. Evaluări, implicaţii, atitudini
ÃŽn condiţiile societăţii moderne adolescenţii crează mai multe probleme decât în epocile trecute. Aglomeraţia urbană, creşterea continuă a tentaţiilor, pătrunderea tehnicii moderne în toate sferele vieţii, prelungirea stagiului şcolarizării, confundarea termenului de « democraţie » cu « libertate » sunt doar câţiva factori care justifică creşterea interesului pentru cercetarea fenomenului « fugii de acasă ». Toţi aceşti factori au contribuit mai mult sau mai puţin la creşterea numărului de adolescenţi care fug de acasă, fenomen semnalat în toate ţările. ÃŽn acelaşi timp se observă o scădere a limitei de vârstă la care aceste manifestări comportamentale încep să apară.
De asemenea se cere menţionată şi o altă consecinţă de o deosebită însemnătate : marginalizarea manifestărilor comportamentale. Dacă în trecut pentru adolescenţii din mediul rural, posibilităţile de manifestare a trăsăturilor dizarmonice ale personalităţii sale în formare erau relativ limitate şi relativ uşor de suportat de către ceilalţi (fugi la mică distanţă, furturi cu o importanţă neglijabilă etc.),în prezent prin extinderea « cuceririlor » civilizaţiei (dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi comunicării internet, telefonie mobilă etc.) copilul devine în mai multe situaţii o « victimă » a tentaţiilor, iar deplasările pe distanţe mult mai mari crează mai mari dificultăţi celor preocupaţi de detectarea adolescentului fugit de acasă.
ÃŽn studiul de faţă ne-a interesat să vedem în ce măsură adulţii « judecă » şi « etichetează » acest comportament şi ce soluţii propun pentru adolescenţii care aleg să « evadeze », pentru o perioadă mai scurtă sau mai lungă de timp din mediul în care trăiesc.
Ipotezele lucrării vizează evaluarea atitudinii adulţilor şi adolescenţilor, în ce măsură aceasta diferă la subiecţii de sex masculin comparativ cu subiecţii de sex feminin şi în ce măsură e diferită în funcţie de contactul cu tipul devianţei.
Pentru moment cartea nu este disponibila. Va rugam reveniti pentru a-i verifica disponibilitatea iar pana atunci va recomandam cartile din tabul alaturat.
Nu uitati sa consultati si sectiunea de carti electronice (eBooks - de pe cele mai populare siteuri) de mai jos!
Scrie recenzia sau spune-ne opiniile tale despre 'Fuga de acasă a adolescenţilor. Evaluări, implicaţii, atitudini'. Cu ce ai ramas citind aceasta carte?
Editura Adantis a aparut in lumea editoriala romaneasca din dorinta de a aduce iubitorilor de carte titluri noi si captivante care sa-i ajute sa-si descopere adevarata personalitate, cea de dincolo de barierele impuse de societatea actuala, si sa traiasca in armonie, intr-o lume mai buna.