Vanzarea a fost adeseori considerata o Cenusareasa a marketingului, asociata cu tehnici de manipulare si moralitate îndoielnica. De fapt, profesionistii care se bucura de succes în vanzari sunt perfect constienti ca asemenea practici nu pot fi decat contraproductive. Bunii profesionisti îsi ajuta clientii sa gaseasca solutii la problemele lor, aratandu-se ingeniosi si creativi. Cartea “Managementul Vanzarilor si al Clientilor Cheie” îsi propune sa explice cum se ocupa de marketing, la nivel individual, managerii de vanzari moderni (si personalul de vanzari modern). Cartea prezinta pe larg aspectele activitatii de vanzare, de la vanzare personala pana la managementul contactelor cu clientii majori (“key account management”), se ocupa de procesele de vanzare din organizatii (“business-to-business”), precum si de va
Vanzarea a fost adeseori considerata o Cenusareasa a marketingului, asociata cu tehnici de manipulare si moralitate îndoielnica. De fapt, profesionistii care se bucura de succes în vanzari sunt perfect constienti ca asemenea practici nu pot fi decat contraproductive. Bunii profesionisti îsi ajuta clientii sa gaseasca solutii la problemele lor, aratandu-se ingeniosi si creativi. Cartea “Managementul Vanzarilor si al Clientilor Cheie” îsi propune sa explice cum se ocupa de marketing, la nivel individual, managerii de vanzari moderni (si personalul de vanzari modern). Cartea prezinta pe larg aspectele activitatii de vanzare, de la vanzare personala pana la managementul contactelor cu clientii majori (“key account management”), se ocupa de procesele de vanzare din organizatii (“business-to-business”), precum si de vanzarea produselor de consum. Numarul mare de exemple si studiile de caz cu care se încheie capitolele sustin fundamentele teoretice si conceptuale ale vanzarii, ale motivarii si controlului fortei de vanzare. Totodata, sunt tratate si domenii în plina dezvoltare ale managementului vanzarilor: gestionarea contactelor cu clientii mari, managementul relatiilor cu clientii, televanzarile si aspectele legale ale activitatii de vanzare. Jim Blythe este conferentiar titular de marketing la Universitatea Glamorgan din Marea Britanie. A lucrat ca agent de vanzari si manager de vanzari, ajungand în final director de companie, înainte de a se angaja, în 1991, cadru didactic al Colegiului Economic Glamorgan. Din acel moment, cariera lui academica s-a caracterizat printr-o prolifica activitate publicistica: este autorul a opt manuale si a peste douazeci de comunicari stiintifice în lumea universitara. Domeniile lui de interes sunt: marketingul prin targuri si expozitii (subiect pentru care este cel mai bine cunoscut, managementul vanzarilor (în particular, relatia deloc comoda dintre vanzari si marketing) si marketingul inovarii. Jim Blythe este membru al Academiei de Marketing din Marea Britanie si al Academiei Americane de Stiinta a Marketingului, participand adeseori cu prelegeri la conferinte si seminare de instruire. A publicat si lucrari de didactica a studiului si numeroase articole în periodice de specialitate.