Volumul III contine raspunsurile de control la itemurile din vol.I de la pg.165-230. Volumul poate fi folosit de catre elevi pentru recapitulare, in vederea examenului de bacalaureat, mai ales ca respecta elementele analizei strcturale. De altfel, oricare dintre elevii claselor a X - XII-a este capabil sa elaboreze aceste raspunsuri acasa, in vacante sau in clasa, la orele de compunere destinate operelor literare (subiectul operei literare, caracterizarea personajelor) sau in orele de recapitulare orientata etc.
RECOMANDARE
"Subsemnata,prof.dr.PELAGHIA POPESCU , autor al unor lucrari de
pedagogie experimentala efectuate în învatamântul preuniversitar din Iasi în
colaborare cu cercetatori colegi si cu profesorii claselor în care s-au organizat
Volumul III contine raspunsurile de control la itemurile din vol.I de la pg.165-230. Volumul poate fi folosit de catre elevi pentru recapitulare, in vederea examenului de bacalaureat, mai ales ca respecta elementele analizei strcturale. De altfel, oricare dintre elevii claselor a X - XII-a este capabil sa elaboreze aceste raspunsuri acasa, in vacante sau in clasa, la orele de compunere destinate operelor literare (subiectul operei literare, caracterizarea personajelor) sau in orele de recapitulare orientata etc.
RECOMANDARE
"Subsemnata,prof.dr.PELAGHIA POPESCU , autor al unor lucrari de
pedagogie experimentala efectuate în învatamântul preuniversitar din Iasi în
colaborare cu cercetatori colegi si cu profesorii claselor în care s-au organizat
experimentele , îmi permit sa fac eprecieri si sa recomand publicarea lucrarii
'' ANTRENAREA CREATIVITATII '' , din colectia '' PSIHOPEDAGOGIA SPECIALITATII '' ,
- cercetari aplicative la cl. a XI a privind predarea romanului '' BALTAGUL '' de
M.Sadoveanu , autor profesor VIORICA NICA NEDESAN.
Aceasta lucrare ,ca si altele pe care le anunta doamna profesoara Viorica Nica ,
este rodul studierii si aplicarii principiilor care calazesc activitatea de instruire a elevilor
de liceu în însusirea literaturii române prin intermediul metodelor active .Din sistemul
acestor metode , doamna profesoara a aplicat si dezvoltat fisele de lucru-test cu
raspunsurile de rigoare .
Acest sistem de activitate independenta îl învata pe elev sa lucreze singur
cu cartea , sa aiba un ghid de lectura atunci când are în fata opera literara .
Elevul capata încredere în fortele lui , fiind capabil , treptat , sa realizeze
un comentariu asupra unei opere literare într-un mod creator si independent .
Lucrarea are valoare metodica deosebita , ea venind în sprijinul profesorilor
de limba si literatura româna . Ea îsi gaseste locul alaturi de alte lucrari de metodica
a predarii literaturii române în liceu , atât de cautate de catre cei ce predau acest
obiect . Îndeosebi , ea vine în sprijinul profesorilor începatori în constituirea unui
sistem de lucru bazat nu numai pe experienta proprie ( al carei drum poate fi lung)
, ci si pe experienta altora , ceea ce poate scurta astfel procesul de perfectionare
si autoperfectionare a activitatii de instruire si de dezvoltare a creativitatii elevilor.
Lucrarea va fi cautata si de elevii de liceu , ea raspunzând dezideratului
de a elabora si pune în circulatie si îndrumatoare pentru elevi nu numai pentru
profesori.
Consider ca maniera în care doamna profesoara VIORICA NICA -NEDESAN
a conceput aceasta lucrare întruneste atributele de originalitate , de operationalitate
, care asigura un randament sporit în studierea literaturii de catre elevi , precum si
atributul de asigurare a relatiei dintre informativ si formativ."
prof.dr.PELAGHIA POPESCU
UNIV.ALEX.I.CUZA-IASI