„Jonas Gardell e, intr-un mod greu descriptibil si prescriptibil, un autor (dramatic, de literatura si de spectacol) foarte crud, care nu se iubeste si nu se cruta - nici pe sine, nici personajele sale si cu atat mai putin spectatorul-cititor.
Montata de doua ori intr-un interval de sase luni (o data la Arad, o data la Bucure...
...Trebuie sa fac un proiect de scenariu pentru Casa de filme 1, dupa nuvela Chitimia, pentru regizorul Dan Pita, dar n-am chef. Aseara, la premiera, am auzit ca ultimul meu film, care e gata, a iesit slab. N-a ramas mai nimic din scenariu, l-au modificat fara sa ma mai intrebe, inclusiv titlul. A ramas cam ce ramine dintr-un cal mort, ad...
Această carte propune o perspectivă nouă şi provocatoare asupra istoriei. Prin întrebări de tipul când, unde, de ce, cine, ce şi cum, întrebări pe care, probabil, le-ar pune orice reporter profesionist, ea prezintă 100 de evenimente-cheie din trecutul nostru îndepărtat şi din cel foart...
Afirmarea clasică a lui Stanislavski potrivit căreia „nu este vina noastră dacă domeniul creaţiei scenice este dispreţuit de ştiinţă, dacă a rămas necercetat şi dacă nu ni s-au pus la îndemână termenii necesari pentru problemele practice” şi-a pierdut actuali...
Teatru complet. Traducere, prefaţă, note şi comentarii de Alexandru Miran.
Poet publicat la 14 ani, apoi student la Drept si ulterior la Conservatorul de Teatru, Crisan Constantinescu (1920-1992) a desfăsurat profesia de actor din timpul studentiei si până în 1959. După aceea s-a dedicat literaturii. A scris numeroase poezii, piese de teatru, romane, cărti de călătorii. Au fost pu...
« În total trei piese care garantează săli pline. Teme dureroase de azi, situaţii hilare sau de-a dreptul groteşti, limbaj de o rară naturaleţe. Toate ingredientele unei meditaţii grave care foloseşte arsenalul comicului fără rezerve. » Adina Kenereş
Cred in sensibilitatea publicului fata de un teatru al ideilor, dar si fata de un teatru de actiune fidel formelor clasice. Cu riscul de a fi considerat un manierist, accept aceasta eticheta, daca imi aleg drept modele nume ca Montherlant, Camus, Vallejo sau Camil Petrescu. Am incercat sa tratez una dintre marile teme ale dramaturgiei uni...
„In iarna lui ’65, nu stiu cine mi-a bagat in cap – vreun diavol, desigur! – ca menirea mea este sa scriu piese de teatru. Pina atunci, scrisesem de zor poezii, care de care mai proasta, dar asta nu m-a impiedicat sa cred ca sint un mare poet. Cum poet ajunsesem, in vacanta din iarna aia, prima vacanta de student la chimie, m-am h...
In teatrul lui Shakespeare, ultimele trei piese: Cymbeline, Poveste de Iarna si Furtuna reprezinta nu numai o �iesire din scena� voita a autorului (cu patru ani inainte de moartea sa, in 1616), ci si o noua viziune de creatie. Daca pana acum, Comediile, Dramele istorice si Tragediile formau o imago mundi mai curand �r...