" Desigur, după Simeon Tesaloniceanul, Cabasila, Vintilescu, Branişte, Schmemann şi Stăniloae e greu să mai spui ceva nou despre Sfânta Liturghie. Nici nu am avut această pretenţie. Cartea aceasta nu este un manual sau tratat de teologie Liturgică şi în nici un caz nu şi-ar permite să se substitue lucrărilor de specialitate din circuitul didactic. Ea îşi propune câteva obiective:
a) O tâlcuire "punctuală" a Sfintei Liturghii, nu pe teme mari, ci pe text, verset cu verset, asemenea comentariului biblic.
b) Încadrarea Sfintei Liturghii în orizontul mai larg şi încă nu îndeajuns de explicitat al Împărăţiei Cerurilor.
c) Trezirea conştiinţei mirenilor
" Desigur, după Simeon Tesaloniceanul, Cabasila, Vintilescu, Branişte, Schmemann şi Stăniloae e greu să mai spui ceva nou despre Sfânta Liturghie. Nici nu am avut această pretenţie. Cartea aceasta nu este un manual sau tratat de teologie Liturgică şi în nici un caz nu şi-ar permite să se substitue lucrărilor de specialitate din circuitul didactic. Ea îşi propune câteva obiective:
a) O tâlcuire "punctuală" a Sfintei Liturghii, nu pe teme mari, ci pe text, verset cu verset, asemenea comentariului biblic.
b) Încadrarea Sfintei Liturghii în orizontul mai larg şi încă nu îndeajuns de explicitat al Împărăţiei Cerurilor.
c) Trezirea conştiinţei mirenilor că ei fac parte din preoţia împărătească şi că prezenţa lor în actul liturgic este o împreună-slujire cu preotul din altar.
d) Prin cunoaştere şi slujirre, Liturghia trebuie să devină un bun lăuntric al fiecărui participant, fie el preot sau laic.
e) Legătura indisolubilă dintre Sfânta Scriptură şi Sfânta Liturghie, prin lucrarea Duhului Sfânt.
f) Prin sfinţenia, dulceaţa şi înălţimea ei, Liturghia poate deveni prag de descoperire a dreptei credinţe...
Autorul"